1. Asle
  2. Zer egin jabetza erretiratzen denean
  3. Zer egin jabetza erretiratzen denean

Zer egin jabetza erretiratzen denean

Zer egin jabetza erretiratzen denean…

eta enpresarekin jarraitu nahi duzunean?

Zer egin jabetza erretiratzen denean eta enpresarekin jarraitu nahi duzunean?

Enpresa baten jabetza erretiratzen denean, ohikoa da hainbat galdera sortzea erakundearen etorkizunari buruz. Enpresarekin harreman estua duen langilea edo laguntzailea bazara, eta bere legatuarekin jarraitu nahi baduzu, kontuan har ditzakezu zenbait faktore.

Egoera horietan, ohikoa da jabetzak denbora izan izana erretiroa aurreratzeko, eta egoera desberdinak kontuan hartu izana. Horregatik, oso garrantzitsua da jabeak enpresari buruz dituen asmoak kontuan hartzea eta ulertzea.

Hona hemen aukera ohikoenak:

  1. Lehenik eta behin, enpresa hirugarren bati saltzea azter liteke, bai sektore berean, bai lehiakide bati. Hala ere, aukera hori ez da erraza izaten, baldin eta enpresa oso berritzailea ez bada, edo merkatuan egoera pribilegiatua ez badu, oso bereizitako produktu/zerbitzu bat, ikerketa-sail sendo bat eta abar.
  2. Denbora igaro ahala, enpresa bereko langileei jakinarazi eta proposatu ohi zaie negozioarekin jarraitzea. Aukera hori izan ohi da ohikoena eta arrazoizkoena; horretarako, gerentzia berri bat edo lidergo berri bat baloratzen da.
  3. Azkenik, krisi-egoeran edo egoera finantzario zailean dauden enpresen kasuan, enpresa ixteko eta haren likidazioa proposatzeko aukera ere azter daiteke.

Horregatik guztiagatik, oso gomendagarria da horrelako egoeretan esperientzia duten profesionalen aholkularitza bilatzea. Aditu horiek oso gida baliotsua eman dezakete, enpresaren etorkizunari buruzko erabaki informatuak hartzen laguntzeko, alderdi garrantzitsu hauek baloratuz:

  1. Enpresaren egoeraren azterketa ahalik eta objektiboena egitea, merkatuaren xehetasunen eta lehiari, kolaboratzaileei eta abarri dagokienez duen egoera sektorialaren berri izateko. Oso garrantzitsua da ikerketa honek bere megajoerak, iraganeko alderdiak, orainaldia eta etorkizuneko agertokiak jasotzea.
  2. Enpresa bat entitate dinamikoa eta etengabe aldatzen ari denez, sektore- edo merkatu-azterketaz gain, funtsezkoa da, halaber, enpresaren barne-antolamendua eta harekin lotutako alderdiak aztertzea, hala nola kultura, taldearen kohesioa, langileak helburu estrategikoekin bat etortzea, haien esperientzia, konpromisoa eta motibazioa, besteak beste.

Puntu honetara iritsitakoan, funtsezkoa da jabetza eta negozioarekin jarraitzeko interes handiena duten langileak autoebaluatzea, eta negoziazio-prozesu “aktibo” baten bidez aldeen artean “gutxieneko akordioa” lortzea. Horretarako, hau gomendatzen da:

  1. Jabetzaren eta langileen artean partekatutako puntuak eta helburuak indartzea eta indartzea (adibidez, jarraitutasuna eta enplegua, besteak beste).
  2. Iraganeko desberdintasunak edo eguneroko arazoak alde batera uztea.
  3. Etorkizuneko ikuspegia izatea, eta prozesuan zehar sor daitezkeen zailtasunei aurrea ez hartzea.
  4. Komunikazio gardena, elkarrizketa ona eta konfidentzialtasun-maila handia bilatzea.

Gomendio horiek guztiak indartzeko, garrantzitsua da gogoraraztea zenbat informazio dagoen antzeko esperientzietan arrakasta izan duten kasuei buruz. Informazio hori modu eraikitzailean eta oso hurbilean parteka daiteke horretarako espezializatutako eragile publiko eta pribatuen bidez.

Zure enpresako errelebuarekin jarraitu nahi duzu?

Hasi lehen urratsak egiten. Lagunduko zaitugu!